Hur påverkar utfasningen av 2G- och 3G-nät i Norden möjligheten att ringa nödsamtal?

Hoppa till huvudinnehållet
Hemsida för supporten

Kundserviceämnen

  • Service och reparationer
  • Enhet
  • Tillbehör
  • Hur kan jag rengöra och desinficera min Nokia- eller HMD-telefon på ett säkert sätt?
Nödsamtal på 2G- och 3G-enheter
  • Hur påverkar utfasningen av 2G- och 3G-nät i Norden möjligheten att ringa nödsamtal?

Hur påverkar utfasningen av 2G- och 3G-nät i Norden möjligheten att ringa nödsamtal?

I och med att 2G- och 3G-nätverk fasas ut i de nordiska länderna (Sverige, Norge, Island, Danmark och Finland) har HMD släppt en programuppdatering för enheter som stöds på dessa marknader, för att upprätthålla tillförlitliga nödsamtal via VoLTE.

Denna uppdatering bidrar till att säkerställa att din enhet fortsätter att fungera smidigt och att nödsamtal förblir tillgängliga i takt med att nätverken utvecklas.

Du hittar listan över kompatibla enheter här.

Var detta till hjälp?